Frakt
Otter Kontorsvaror AB använder sig av Posten för leverans av varor.

Moms och eventuella tullavgifter ingår i priset.

Leveranstid
Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar om varan finns på lager.


Vid lång leveranstid så kontaktar vi alltid kunden om leveransbesked. Detta sker så fort vi fått veta leveranstiden av leverantören. Delleverans av order sker endast på kunds begäran och medför ytterligare fraktkostnad för kund. Kund äger inte rätt till ersättning vare sig för direkt eller indirekt skada han/hon lidit till följd av att en vara levererats senare än vad som avtalats.

Returer
Vid alla returer måste ni ta kontakt med info@otterdirekt.se innan ni returnerar.

Detta gäller samtliga returer såsom garantiärenden, paketreturer samt fel levererade varor. Vi tar ej emot returer som INTE är godkända av oss. Alla varor ska returneras obegagnade och i originalförpackning vid retur. Vi mottager ej returer mot postförskott eller efterkrav. Frakter i samband med byten eller returer betalas av kund.

Reklamationer
Vid godkänd reklamation står ni för frakten till oss och vi för returfrakten till er. Vid alla reklamationer måste ovillkorligen en kopia av kvittot bifogas. Ersättning för installation eller monteringskostnad utgår ej. Vid reklamation måste man kontakta info@otterdirekt.se

Transportskador
Upptäcker du att paketet är skadat när du tar emot det ska du meddela fraktbolaget direkt och fylla i en skadeanmällan. Vi ansvarar ej för eventuella transportskador.

Outlösta paket
När gods ej lösts ut inom föreskriven tid och som transportbolaget sänt i retur till oss, förbehåller vi oss rätten att debitera dig verklig fraktkostnad samt en administrationsavgift om 250 kronor inkl. moms.

Följ oss på Facebook